Patch: 30.01.13

Diskutiere Patch: 30.01.13 im Battlefield 4 Forum im Bereich B; Ein neues, langerwartetes Patch wurde veröffentlich! Leider sind die Fahrzeugänderungen aus der Umfrage noch nicht dabei, aber dafür ein paar...
  • Patch: 30.01.13 Beitrag #1
Siggi297

Siggi297

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Ein neues, langerwartetes Patch wurde veröffentlich!

Leider sind die Fahrzeugänderungen aus der Umfrage noch nicht dabei, aber dafür ein paar andere nützliche Änderungen:
Mantle Patch:
  • Mantle von AMD wird nun unterstützt. Nutzer einer Grafikkarte, die Mantle nutzt, dürfen eine verbesserte Performance erwarten
CPU und GPU Updates:
  • Verbesserte Nutzung der verfügbaren CPU-Kerne, um Beeinträchtigungen der Framerate, die bei bestimmten Konfigurationen von OS und CPU auftreten konnten, zu vermeiden
  • Nutzer können nun selbst bestimmen wie viele ihrer verfügbaren CPU-Kerne genutzt werden sollen. Dazu kann in der User.cgf unter Thread.MaxProcessorCount eine Auswahl getroffen werden
  • Der Konsolenbefehl Render.DrawScreenInfo 1 zeigt nun außerdem an, welche CPU und GPU verbaut sind, wie viele Kerne jeweils genutzt werden und ob mit DirectX 11 oder Mantle gerendert wird
  • Neuer Konsolenbefehl PerfOverlay.FrameFileLogEnable eingeführt. Dieser nimmt Frame-Zeiten auf und schreibt diese in einer .csv Datei
  • AMD Catalyst Treiber 13.12 wird nun empfohlen
  • Nvidia wird das Shader Lighting für bessere Performance nun pile-basedrendern (wird mit AMD schon gemacht)
  • Verbesserte Performance beim rendern für alle GPUs, besonders in Innenräumen
DMR Balance:
  • Der Schaden von DMRs wurde überarbeitet und verbessert. Mit diesem Tweak ist es möglich weiter entfernte Ziele (nach dem maximalen Schadensabfall), die nicht das verteidigende Perk nutzen, mit drei Körpertreffern auszuschalten. Außerdem wurde der Malus der Genauigkeit bei DMRs in direkten Feuergefechten herab gesetzt. Die Schadensverbesserung ist von Waffe zu Waffe anders und wurde ihrer Feuerrate, dem alten Schaden, sowie der angebrachten Entfernung für die jeweilige Waffe angepasst. Letztendlich wurde versprochen, dass man weiterhin auf DMRs achte und falls notwendig, weite Tweaks anwenden würde.
Verschiedenes:
  • Fadenkreuz und Hitmarker sollten nun nicht mehr verschwinden
  • Bei einem Tod durch einen Kopfschuss wird nun der Headshot Icon beim Opfer angezeigt
  • Im Modus Squad Deathmatch bleibt der Gewonnen/Verloren Text nun nicht mehr bis zum Anfang der nächsten Runde stehen
  • Soflam und MAV Exploit beseitigt
  • FOV Slider (Field of View) Bug beseitigt
  • Chat-Bug behoben der den Chat beendete, wenn man false oder true schrieb
  • Air Superiority Bug beseitigt, der den Spielern das Aussteigen ermöglichte
  • Falsch platziertes Fadenkreuz beim T90 MBT (Panzer) wurde repositioniert
  • Joystick-Unterstützung wurde getweaked
  • Einige kleinere Dinge, die Abstürze verursachen konnten, wurden beseitigt
 
  • Patch: 30.01.13 Beitrag #2
Das sind die Patch notes für n PC.....

Hab da mal was raus gesucht. Hoffe das ist ok für dich.

Gruß


PC Game Update Notes
Mantle Support
-The new Mantle renderer has been added in Battlefield 4. Most players can expect a performance increase by using this new low-level graphics API.
CPU/GPU performance and monitoring
-Tweaked and improved CPU multi-core utilization to try and avoid stuttering and low framerate due to stalls that happened on some CPU and OS configurations.
-Users can now configure and control themselves how many CPU cores should be used in the game with the new "Thread.MaxProcessorCount" settings in User.cfg.
-"Render.DrawScreenInfo 1" now also shows information about which CPU and GPU is in the system, how many GPUs & CPU cores are used and which renderer (DirectX 11 or Mantle) is active
-Added new "PerfOverlay.FrameFileLogEnable" command that records frame times on CPU & GPU and logs out to a .csv file
-AMD Catalyst driver 13.12 (or later) is now recommended instead of 13.9
-Enabled tile-based compute shader lighting optimization on Nvidia for improved GPU performance (already active on AMD GPUs)
-Improved performance with rendering and spotlights for all GPUs, primarily in in-door environments
DMR Balance Tweaks
-Increased the damage of all DMRs across all ranges. Specifically, damage has been increased at long ranges to allow three-hit kills against unarmored opponents. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. The amount of the damage increase varies from weapon to weapon, according to its intended range, rate of fire, and damage. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon.
Other Items
-Significantly reduced the duration of the black screen when spawning in, and fixed the issue with players getting killed before being in-game
-Greatly reduced the risk of crosshairs disappearing, which would also result in hit markers disappearing
-Added a headshot icon on the killcard. This should help identify instances where players are correctly killed by one shot
-Fixed an issue in Squad Deathmatch where the "Win/Lose" text was overlapping
-Fixed an issue with players using an exploit for the SOFLAM
-Fixed an issue with players using an exploit for the MAV
-Fixed the gameplay code to properly track the FOV (Field of View) changes in the options menu
-Fixed an issue where chat would break when entering "false" or "true" in the chat window
-Fixed an out-of-helicopter glitch in Air Superiority where players could spawn on the ground and play as infantry
-Fixed the misaligned crosshairs on the T90 MBT
-Added setting to tweak joystick dead zone
-Various minor crash fixes
Xbox One Game Update Notes
DMR Balance Tweaks
- Increased the damage of all DMRs across all ranges. Specifically, damage has been increased at long ranges to allow three-hit kills against unarmored opponents. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. The amount of the damage increase varies from weapon to weapon, according to its intended range, rate of fire, and damage. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon.
Other items
-Significantly reduced the duration of the black screen when spawning in, and fixed the issue with players getting killed before being in-game
-Greatly reduced the risk of crosshairs disappearing, which would also result in hit markers disappearing
-Added a headshot icon on the killcard. This should help identify instances where players are correctly killed by one shot
-Fixed an issue in Squad Deathmatch where the "Win/Lose" text was overlapping
-Fixed an issue with players using an exploit for the SOFLAM
-Fixed an issue with players using an exploit for the MAV
-Fixed the gameplay code to properly track the FOV (Field of View) changes in the options menu
-Fixed an issue where chat would break when entering "false" or "true" in the chat window
-Fixed an out-of-helicopter glitch in Air Superiority where players could spawn on the ground and play as infantry
-Fixed the misaligned crosshairs on the T90 MBT
-Added setting to tweak joystick dead zone
-Various minor crash fixes
PS4 Game Update Notes
DMR Balance Tweaks
-Increased the damage of all DMRs across all ranges. Specifically, damage has been increased at long ranges to allow three-hit kills against unarmored opponents. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. The amount of the damage increase varies from weapon to weapon, according to its intended range, rate of fire, and damage. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon.
Other items
-Greatly reduced the risk of crosshairs disappearing, which would also result in hit markers disappearing
-Added a headshot icon on the killcard. This should help identify instances where players are correctly killed by one shot
-Fixed an issue in Squad Deathmatch where the "Win/Lose" text was overlapping
-Fixed an issue with players using an exploit for the SOFLAM
-Fixed an issue with players using an exploit for the MAV
-Fixed the gameplay code to properly track the FOV (Field of View) changes in the options menu
-Fixed an issue where chat would break when entering "false" or "true" in the chat window
-Fixed an out-of-helicopter glitch in Air Superiority where players could spawn on the ground and play as infantry
-Fixed the misaligned crosshairs on the T90 MBT
-Added setting to tweak joystick dead zone
-Various minor crash fixes
PS3 Game Update Notes
DMR Balance Tweaks
-Increased the damage of all DMRs across all ranges. Specifically, damage has been increased at long ranges to allow three-hit kills against unarmored opponents. Additionally, reduced the penalty to accuracy for sustained DMR fire, allowing more rapid follow up shots in combat. The amount of the damage increase varies from weapon to weapon, according to its intended range, rate of fire, and damage. We will continue to monitor the effectiveness of DMRs in combat, and determine if additional action is needed to make DMRs a viable mid to long range weapon.
Other items
-Significantly reduced the duration of the black screen when spawning in, and fixed the issue with players getting killed before being in-game
-Greatly reduced the risk of crosshairs disappearing, which would also result in hit markers disappearing
-Added a headshot icon on the killcard. This should help identify instances where players are correctly killed by one shot
-Fixed an issue in Squad Deathmatch where the "Win/Lose" text was overlapping
-Fixed an issue with players using an exploit for the SOFLAM
-Fixed an issue with players using an exploit for the MAV
-Fixed the gameplay code to properly track the FOV (Field of View) changes in the options menu
-Fixed an issue where chat would break when entering "false" or "true" in the chat window
-Fixed an out-of-helicopter glitch in Air Superiority where players could spawn on the ground and play as infantry
-Fixed the misaligned crosshairs on the T90 MBT
-Added setting to tweak joystick dead zone
-Various minor crash fixes
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Patch: 30.01.13 Beitrag #3
Klar ist das Mentle Patch und das GPU & CPU Patch für den PC aber DMR und Verschiedenes ist genau das selbe, wie das was du gepostet hast.
Der einzige Unterschied ist, dass bei dir alles dreifach drin steht...
 
  • Patch: 30.01.13 Beitrag #4
Alles klar. Sollte auch nicht frech rüber kommen. Sorry wenn das den Eindruck gemacht hat.

Hab da auch noch was gefunden.

Flugzeuge, Helikopter und Abwehrmaßnahmen:

  • Die mobile Flugabwehr wird mit 4 statt bisher 6 Raketen ausgestattet, weil es Hubschraubern nicht möglich war, ihre Gegenmaßnahmen sinnvoll einzusetzen
  • Die 20mm-Geschosse der mobilen Flugabwehr werden auf 800m/s statt zuvor 1200m/s verlangsamt, um 1. die Reichweite zu verringern und 2. um ihre Leistung an die 30mm-Kanone anzupassen. Der Schaden bleibt auf gleichem Niveau.
  • Die Wucht des Einschlags einer Flugawehrrakete wird verringert, um Hubschrauber nicht derart umzuhauen, dass sie kaum mehr zu steuern sind. Der Schaden bleibt unverändert.
  • Das Radar der Luftabwehrraketen sucht in kleinerem Umfeld. So ist es schwerer, den fliegenden Feind auf große Entfernung zu treffen.
  • Der Angriffshubschrauber wird verbessert. Seine Kanone landet größeren Schaden bei direkten Treffern. Der Sitznachbar des Piloten kann so besser beim Abschuss helfen.
  • Direkte Treffer der Zuni Raketen wurden ebenfalls erhöht. Diese Maßnahme soll den Raketentyp attraktiver machen, weil die übrigen Raketen deutlich besser waren.
  • Der Explosionsschaden der 25mm-Kanone des Aufklärungshubschraubers wird verringert, weil sie im Kampf gegen Infantrie zu stark gegenüber der Minigun war.
Panzer und Panzerabwehr:

  • Der Schütze eines MBT LAW muss fortan genauer zielen, weil der Suchkopf der Rakete mit Kurzsichtigkeit verflucht wird. Außerdem werden die Nachladezeit nach oben reguliert. Der Bug, durch den die MBT LAW den Aktivschutz durchdringen konnte wurde entfernt.
  • MP-AS und 12G-Geschosse konnten bislang auch durch den Aktivschutz dringen ? dieser Fehler wurde entfernt.
  • Die Entfernung für maximalen Schaden der M2 Slam wurde von 6 Metern auf 3 Meter halbiert. Man muss damit nun deutlich näher heran, um den vollen Effekt zu erzielen. Drei Minen im Abstand von 6 Metern sind also kein Garant mehr für Totalschaden.
  • Die Smart Munition ist gar nicht mehr so smart. Ihr Schaden wird um 25% verringert.
 
  • Patch: 30.01.13 Beitrag #5
Nein nein, alles bestens...^

Die Fahrzeugänderungen sind aber nicht im 30.01-Patch dabei...
Sind nur die Ergebnisse der Umfrage, sollte aber auch bald gepatcht werden.
 
  • Patch: 30.01.13 Beitrag #6
Super, wie sieht es mal mit einem Patch für die Schwarzen-Bildschirme aus, oder ein Patch für die katastrophalen Lags auf LanCang Damm und Shanghai?!
 
Thema:

Patch: 30.01.13

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