- Horizon: Zero Dawn Sequel Beitrag #1

x360mastermind
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In einem Interview mit Game Informer äußerten sich die Entwickler von Guerilla Games zu einem möglichen Nachfolger für Horizon: Zero Dawn.
Das Entwicklerteam fühlt sich immernoch geehrt davon, Aloy und ihre Geschichte bei den Spielern ankommt und wie sie damit umgehen. Sie würden für ein Sequel eine möglichst ebenso tiefgründige Geschichte schreiben wollen, um die Spieler nicht zu enttäuschen.
Van Beek haben es besonders die Maschinen angetan, von denen er viel mehr im Erstling hätte haben wollen. Ein Grund mehr, im zweiten Teil einen drauf zu legen!
Game Director de Jonge sieht vor allem Verbesserungsmöglichkeiten in Sachen Waffen/Loadout-Wechsel. Ob ein Patch angedacht ist oder ob wir erst im Nachfolger neue Komfortfunktionen erhalten, darf er wohl noch nicht sagen
Quelle: wccftech.com
John Gonzalez - Narrative Director schrieb:We’ve been absolutely humbled by the players’ response to the story and their emotional connection to Aloy. Should a sequel happen, our number one goal would be to respect that connection by doing our utmost to create a story that resonates just as deeply.
We feel duty-bound to honor the time that players have invested into Horizon: Zero Dawn. The last thing we want to do is disappoint the folks who have given the game such a passionate support.
Das Entwicklerteam fühlt sich immernoch geehrt davon, Aloy und ihre Geschichte bei den Spielern ankommt und wie sie damit umgehen. Sie würden für ein Sequel eine möglichst ebenso tiefgründige Geschichte schreiben wollen, um die Spieler nicht zu enttäuschen.
Jan-Bart van Beek - Art Director schrieb:More machines. They are a lot of fun to design, build, animate, and play with. I wish we could have done a hundred. But reality is a harsh mistress; it doesn’t allow you to make hundreds of machines.
Van Beek haben es besonders die Maschinen angetan, von denen er viel mehr im Erstling hätte haben wollen. Ein Grund mehr, im zweiten Teil einen drauf zu legen!
Mathijs de Jonge - Game Director schrieb:It’s been a big project for us and I’m really happy how it all came together. I see a lot of praise for the variety the world offers and the experience as a whole. That some parts don’t shine quite as brightly as others is something that was kind of inevitable due to the scope. We are looking closely at any critiques as part of plotting out our plans for the future of Horizon.
At some point we had more weapons on the wheel, but the controls got in the way with how quick we wanted the switching process to be; it just got too finicky. We have some ideas on how we can improve weapon/loadout switching, but I can’t share anything on this yet.
Game Director de Jonge sieht vor allem Verbesserungsmöglichkeiten in Sachen Waffen/Loadout-Wechsel. Ob ein Patch angedacht ist oder ob wir erst im Nachfolger neue Komfortfunktionen erhalten, darf er wohl noch nicht sagen
Quelle: wccftech.com