Savegame Deemer v1.10

Diskutiere Savegame Deemer v1.10 im Firmware, Homebrew und Tools Forum im Bereich PSP Software; [HOMEBREW] Savegame Deemer v1.10 Auf QJ.net gibt den Savegame Deemer. Dieses HB ermöglicht es Euch, Eure Savegames unverschlüsselt abzuspeichern...
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #1
K

Kamikaze

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[HOMEBREW] Savegame Deemer v1.10

Auf QJ.net gibt den Savegame Deemer.
Dieses HB ermöglicht es Euch, Eure Savegames unverschlüsselt abzuspeichern.
Was das bringen soll? Nun, ihr könnt so ganz leicht Eure Savegames bearbeiten.
So weit ich es verstanden habe, ist es dann möglich, z.b. Eurer Konto im Spiel zu editieren.

Danach wieder verschlüsseln, Spiel starten, Savegame laden und Spass haben.

 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #2
Gibts so ein ähnliches programm auch für den computer,also dass ich die savegames auf den computer kopiere,da entschlüssel,bearbeite ,dann wieder verschlüselle und dann wieder auf die psp mach?
Hab nämlich ne original firmwared, deshalb läuft dieses programm bei mir nich.

mfg. Homer Simpson
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #3
Nicht dass ich wüsste. Aber ich schau mal ob ich was find.

Edit: hab noch nachgeforscht und wenn ichs richtig verstanden hab
ist es nötig die Savegames schon im Game "unverschlüsselt" zu speichern.
Das macht ja das Plugin.
Ein entschlüsseln im nachhinein ist bisher noch nicht möglich.
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #4
Wenn man damit zB Tekken erfolge mit fälschen kann bin ich aber sauer, sowas darfs nich geben, sowas hat sich jeder selber zu verdienen! Bin eh eigentlich ganz stark gegen das cheaten, es sei denn der cheat dient nur dazu um weiterzukommen wenn mans schon zig ma versucht hat und man danach auch einen nahcteil hat (zB bei GTA können keine 100% mehr erreicht werden).
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #5
Ich bin auch gegens Cheaten. Aber ich hab zu jeden Game 2 Spielstände. Einen normalen und einen zum Cheaten.
Ab und an machts cheaten einfach laune.

Ps.: soll mit 99.9% der Games gehen^^
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #6
Cool, ich mach mir jetzt einen Perfekten Tekken Spielstand.
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #7
Alex sag das nicht zu laut, sonst Tekkt dich OCV mit nem Roundhousekick nieder^^
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #8
Zu dem Proggi hab ich ne Frage meine PSP is kaputt und ich bekomm bald ne neue und zwar bei meinem Kumpel der hat auch ne neue bekommen und jetzt funkt sein alter Tekken Spielstand mit der neuen nimme kann man das mit dem Proggi oder sonst wie beheben???
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #9
Nein, das geht nicht. Das Proggi bewirkt, daß die Savegames im Spiel gleich "decryptet" also unverschlüsselt abgespeichert werden. Damit lässt sich Dein Problem nicht beheben.
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #10
Kamikaze schrieb:
Alex sag das nicht zu laut, sonst Tekkt dich OCV mit nem Roundhousekick nieder^^

Ich weiss einfach bei ihm das er das nich ernst meint, ich vertraue ihm, er is der einzige neben mir im forum der beatem ups mit arcade stick spielt und auch ein Neo Geo Zocker und so einer cheatet nich bei beatem ups^^
Das is jetz einfach ma meine vage schlussfolgerung =P
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #11
Ist auch so^^
Ist alles nur spass.
Als kleine anspielung auf seinen obrigen post^^
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #12
wie funktioniert das jetzt überhaupt???
hab die daten auf den MS gemacht um im rc-menü das plug-in aktiviert. und jetzt???

hilfe bitte, am besten noch heute!

bin total scharf drauf das auszuprobieren!

danke!!!
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #13
steht doch oben und in der Readme stehts auch.
Durch aktivieren des Plugins werden die Savegame unverschlüsselt gespeichert.
Also Spiel starten und seperat speichern (nicht den alten Stand überspeichern).
Laut Readme sind die dann unverschlüsselt gespeichert. Wenn man nun die Datei mit einem Texteditor in Windoof öffnet, sollte die Datei nicht im Hex-Format vorliegen. Das heisst, es sollte alles in Worten dort stehen. z.b. Geld 5000. daraus machst dann einfach 10000000.
Dann speichern, wieder auf die PSP packen und beim laden sollte der Savegame Deemer die Datei automatisch wieder verschlüsseln.

Selber hab ichs noch nicht probiert, aber so solls laut Anleitung funktionieren.
Einfach nochmal die Readme lesen.


EDIT: BEITRAG NR. 1000 *yeeeeeehhaaaaaaawwwww* :mrgreen:
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #14
ok, werd ich gleich ausprobieren!

jetzt hab ich insgesamt 14 jahre schulenglisch gehabt und so ne readme ist mir doch immer zuviel englisch... :???:
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #15
king.kool.savas schrieb:
ok, werd ich gleich ausprobieren!

jetzt hab ich insgesamt 14 jahre schulenglisch gehabt und so ne readme ist mir doch immer zuviel englisch... :???:

besorg Dir aus dem Netz Buisness-English, das hilft ;-)
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #16
also bei wem funktioniert das ganze???

bei mir net!

also in der readme scheitere ich schon bei punkt eins: (natürlich nach der installation):

When saving from a game, the savedata is saved as usual.
In addition to this, there will be another set of savedata created inside
/PSP/SAVEPLAIN on your memstick.
The folders will be named much like what they are named in /PSP/SAVEDATA,
consisting mostly of the game ID.

bei mir gibts keinen ordner SAVEPLAIN und wenn ich ihn erstelle ist da nach dem speichern trotzdem nix drin... und die ganzen dateien die weiter unten beschrieben werden (z. B. gameid.*) gibts bei mir auch net...

:confused:
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #17
Poste mal die Readme. Ich schau mal nach.
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #18
***********************************************
** **
** Savegame Deemer **
** **
** Save and Load of UNENCRYPTED Savedata **
** **
***********************************************

by ---==> HELLCAT <==---

for support, questions or suggestions go here:



OK, so what?
===============

This is a small CFW plugin that will make the PSP to save any savedata in
unencrypted form as well as the usual way.

The unencrypted savedata can then be directely edited with whatever tools
you use for tasks like that (mostly a hexeditor, I'd guess ;-) ) and on
the next load those (edited) unencrypted data is loaded and off you go :)

There's also a feature to patch/overwrite the SFO data (the stuff displayed
in the save/load dialogs and the savegame manager of the XMB) with the
edited SDINFO.BIN that gets saved alongside the unencrypted savedata.
So you can also manipulate those info bits when resaving a tweaked gamesave
in "official" format :-D


How? What? Where?
===================

When saving from a game, the savedata is saved as usual.
In addition to this, there will be another set of savedata created inside
/PSP/SAVEPLAIN on your memstick.
The folders will be named much like what they are named in /PSP/SAVEDATA,
consisting mostly of the game ID.

In the folders carrying the unencrypted savedata you'll find three file:

- <gameid>.BIN
One file will have the same name as the folder (gameid) plus the .BIN suffix.
This file will be usefull for devs only in most cases, it contains a dump
of the params structure that has been passed from the game to the syscall
used for savedata access.
This also contains the unique gamekey!!! ;-D

- SDINFO.BIN
This contains the descriptive texts that are shown in the XMB and the
save/load dialogs and is usually stored inside the PARAMS.SFO on the
original savedata.

- SDDATA.BIN
THIS IS WHAT YOU ARE LOOKING FOR! :)))
This file contains the actual savedata, in it's pure, unencrypted form!
Edit it to all your needs, on the next load THIS will be loaded instead
of the original (encrypted) savedata.


The following "rules" apply while this plugin is active:

- If unencrypted savedata for the current load is present it will be loaded
INSTEAD of the normal/encrypted one.

- When saving, thre's always the unencrypted version saved alongside.

- If no unencrypted data exists for the current load, the normal/encrypted
one is loaded as if nothing ever happened.

So, if you want to use your normal savedata again, either disable this plugin
or delete the unencrypted version from /PSP/SAVEPLAIN.


Overwriting the SFO information
---------------------------------
As mentioned above, you can overwrite the SFO information that get shown
in the load/save dialogs and the savegame manager of the XMB with the
data from an (edited) SDINFO.BIN.

Doing so is pretty easy: Edit the SDINFO.BIN to your likings, fire up
the game and load your tweaked save.
When the game is then saving the next time, hold the "L" trigger button
JUST BEFORE the game starts the saving process, and keep it pressed till
it fnished.
This will make Savegame-Deemer to load the edited SDINFO.BIN and
overwrite the data the game supplies with it's contents.

You now have a nice, customized savegame :-D

The SDINFO.BIN will not be updated when using this function, so can
use the edited data on the next saves.
However, when the game saves and you do NOT hold the "L" trigger during
the save, the SDINFO.BIN will be updated again with the data the game
supplies for saving - loosing your edits!
So, you might want to keep a copy under a different filename of it :)


*NOTES* *IMPORTANT* (more or less....)

In theory this shouldn't have any negative sideeffect beside slowing the
load/save down a bit due to some intentional delays for preventing
conflicts with other threads.

However, if you do not intent to use the unencrypted data, you should
disable the plugin in the recovery menu - just to be save :)


Installation
==============

Easy:
Copy the /seplugins folder from this archive to your memstick.
If you have no plugins yet, just rename the "game.txt.new" to
"game.txt".
If you already have plugins, edit your existing "game.txt" and add
this line:

ms0:/seplugins/deemerh.prx

Go to recovery and enable the "deemerh.prx" plugin.

Set, and ready for liftoff :)


To look out for?
===================

While editing the savedata you should keep in mind that most games
include some own checksums, additional encryption or sanity checks.
So, even if the savedata is loaded correctly from the technical
point of view, the game might complain about corrupted data.

In that case, you'll have to figure out the games additional checks.

Another thing, when the savedata in question is saved/loaded via
the save game dialog (where you can choose what savegame to load
or save):
Usually the folder for the unencrypted savedata consists of
the game ID AND the save ID.
For the dialog to show up, the game does not pass a fixed save ID,
so in this case the folder will only be named of the game ID.
Keep that in mind if you think the wrong data is loaded/saved.

Example:
Wipeout-Pulse, savedata caused by autosave will be in a folder
like this:
UCES00465P0001
If you save (or load) a profile using the load/save dialog the
folder will look like this:
UCES00465

I guess this will cause some confusion.

And yes, at the very end of the function call the PSP stores the
selected savename in the struct, but there are situations where
the program would need to know it at the START of the function
call.... so i left it for the time beeing like it is....


The End
=========

Well, I think this should be it....
If there's anymore to be said, I'll add in the next realeases readme.

HAPPY SAVEGAME CHEATING! :)))




Dev Stuff
===========

For those knowing what's going on:
I initially tried to load/save the savedata using the original function
the games use as well: sceUtilitySavedataInitStart()
Without luck so far, there's more initialisations to be done or additional
checks by the PSP I have yet to figure out....
(yes, I do have the gamekey, that one is no problem....;-) )

So I came up with this which was originally intended to get the gameskey from
the games and which is so damn simple....
All this does is dumping the databuffer when sceUtilitySavedataInitStart()
is called or overwrite it with the unencrypted data when
sceUtilitySavedataGetStatus() returns 3.... BOOM :p


The source to this is available as seperate download.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Please note that with downloading the source you agree to it beeing
published under the GPL - so, in short, you're allowed
to make own stuff based on this, but your new app MUST be released
including the source and must be under the GPL as well.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

URL for source:
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #19
Hast Du den Schritt zuerst gemacht?

Installation
==============

Easy:
Copy the /seplugins folder from this archive to your memstick.
If you have no plugins yet, just rename the "game.txt.new" to
"game.txt".
If you already have plugins, edit your existing "game.txt" and add
this line:

ms0:/seplugins/deemerh.prx

Go to recovery and enable the "deemerh.prx" plugin.

Set, and ready for liftoff

Du musst die "deemerh.prx" und die "game.txt.new" in den seplugin-ordner packen. Dann die "game.txt.new", sofern keine "game.txt" vorhanden ist, in "game.txt" umbenennen.
wenn die "game.txt" schon da ist, muss diese Zeile noch rein: ms0:/seplugins/deemerh.prx

dann im Recovery, bei Plugins, die deemerh.prx auf enabled setzen.

Dann sollte es funktionieren.
 
  • Savegame Deemer v1.10 Beitrag #20
jo bei mir funkt es ist voll geil 1000000 cash yeah!!!
 
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Savegame Deemer v1.10

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